Nota informativa

12 de novembre de 2001

Matas amenaça amb derogar el Parc de Llevant quan el PP governi

Les declaracions del Ministre de Medi Ambient són el súmum de la incoherència, i insulten la intel·ligència dels ciutadans de les Illes Balears

La reacció del Partit Popular davant l’aprovació del Parc de Llevant no s’ha fet esperar, i per boca de Jaume Matas ja ha proclamat la derogació del Parc si accedeixen al Govern de la Comunitat.

Des del GOB consideram que amb aquestes declaracions el Partit popular ha arribat al màxim de la incoherència amb les pròpies actuacions. Basta repassar la llista d’espais naturals declarats pels governs presidits pel PP per a constatar que la propietat privada mai fou obstacle per a la declaració de parcs. Així, llevat del cas de Sa Dragonera, propietat del consell Insular de Mallorca, tots els altres parcs declarats a les Balears tenen una part important o majoritària de propietat privada:

1988: el Govern del Partit Popular declara el Parc Natural de s’Albufera de Mallorca, amb una part important de propietat privada.

1992: el Govern del Partit Popular declara el Parc Natural de Mondragó. El 88% dels terrenys són de propietat privada.

1995: el Govern del Partit Popular declara el Parc Natural de s’Albufera d’Es Grau i el Cap de Favàritx, amb un 98% de propietat privada.

1998: el Govern del Partit Popular inicia els tràmits per a declarar el Parc Natural de s’Albufereta. Pràcticament el 100% de la zona és propietat privada.

Sembla que Matas i els altres dirigents del Partit Popular donen per fet que els ciutadans de les Illes Balears no tenim memòria, i som incapaços de discernir entre lo coherent i lo incoherent.

L’amenaça de Matas és indigna d’un Ministre de Medi Ambient

No és la primera vegada que Jaume Matas amenaça públicament amb la derogació del Parc de Llevant si el Partit Popular guanya les properes eleccions autonòmiques. Des del GOB consideram patètic que un Ministre de Medi Ambient, la màxima autoritat estatal en matèria de protecció d’espais naturals, s’atreveixi a fer aquest tipus d’amenaça contra la protecció, per a recaptar vots de propietaris contraris al Parc. Més encara quan alguns del Parc Nacionals que estan sota la seva responsabilitat tenen un percentatge important de propietat privada. De fet en aquests moments se tramita la declaració del Parc Nacional de les Illes Cies (Galícia), que compren una illa tota ella de propietat privada.

I fent una mirada a altres comunitats autònomes governades pel Partit Popular, destacar que a la veïnada Comunitat Valenciana el senyor Zaplana tramita en aquests moments 3 nous parcs naturals amb un important percentatge de propietat privada.

Amb aquestes declaracions, Matas i el Partit Popular donen suport a la postura dels anti-parc, i se converteixen en companys de viatge d’uns ciutadans no precisament de lo més exemplars: Mariano Servera, sense propietats dins el parc, agitador i màxim responsable dels lamentables incidents succeïts a l’Ajuntament de Son Servera; Raimundo Zaforteza, propietari i representant de grans propietaris, recentment expedientat per obres il·legals dins ANEI; José de Luna, empresari hoteler i propietari de l’empresa FUSOSA, sancionada per extreure més aigua de l’autoritzada de la Font de Son Sant Joan, que nodreix d’aigua el Parc Natural de s’Albufera.